Výzva pro trio vedoucích dorostu-mládeže-kazatele
1. Uspořádejte ještě před prázdninami schůzku vedoucích dorostu a mládeže s kazatelem či s někým z vedení sboru a společně se zamyslete nad výsledky ankety. (viz níže)
2. Položte si u toho následující otázky:
- Jak v našem sboru řešíme přechod mezi dorostem a mládeží?
- Jak konkrétním dorostencům (vyjmenujte si je) můžeme pomoci v posunu do mládeže?
- Co můžeme už během prázdnin udělat pro to, abychom tomuto posunu napomohli?
- Co by pomohlo vztahu a součinnosti mezi dorostem a mládeží v příštím školním roce?
Za výzvou stojí
Roman Toušek + Petr Kučera + Dan Jokl + Ondra Svatoš
Souhrnné výsledky ankety
Přechodu z dorostu do mládeže pomohlo:
- Spolupráce vedoucího dorostu a mládeže
- Upřímný zájem mládežníku o dorostence – když přijdou do mládeže i ve sboru
- Skupinka fungující v rámci dorostu, která společně přejde do mládeže
- Přechodový rituál – rozlučka v dorostě a uvítací party v mládeži
- Chození na návštěvu do mládeže během posledního roku v dorostě
- Společné akce před vstupem do mládeže
- Přechod v generační skupině s kamarády
- Lákavý program mládeže
- Mládežníci jsou zapojení ve vedení dorostu
- Služba mládeže dorostencům např. na táboře
- Rozdělení mládeže na mladší a starší
Přechodu z dorostu do mládeže neprospělo:
- Dorost a mládež fungují jako dva nezávislé kluby
- Nekomunikace vedoucího dorostu a mládeže
- Nedostatečný pastorační (osobní) doprovod dorosťáků do mládeže
- Akce a setkání dorostu a mládeže ve stejném čase
- Když jsou děti už v dorosteneckém věku na okraji komunity
- Málo aktivit a hodně nudného vyučování v mládeži (malá interakce a dynamika na setkání mládeže)
- Nejsou dobré společné akce dorostu a mládeže
- Malé zapojení dorostenců (nových mládežníků) do služeb v mládeži (a ve sboru)
- Velká časová vytíženost dorostenců
- Věkový rozdíl v mládeži (mladí z dorostu x přestárlí mládežníci)
- Málo outdoorových akcí mládeže
- Málo kamarádů v mládeži (nepodařilo se dorostence vtáhnout do party)
- Snaha držet děti příliš dlouho v dorostu
- Snaha uchovat si dorostence jako vedoucí