O co šlo
Rádcovská v tomto roce proběhla tradičně v Ostrově u Macochy od 22. do 29. srpna. Zúčastnili se jí vedoucí a rádci od 14 do 19 let. Cílem akce bylo předat mladým vedoucím potřebné dovednosti k vedení dětských křesťanských klubů a skautských oddílů, případně jim pomoci s rozhodnutím, jestli se do této služby zapojit.
Učení se zkušeností
Program je na Rádcovské vždy nabitý a tak ani letos nechyběly přednášky, hry, modlitby, ranní nástupy, ztišení, tanec, individuální mentoring účastníka a vedoucího, sdílení ve skupinkách, sporty, přespávání venku, první pomoc a mnoho dalšího. Program všech aktivit byl sestaven tak, aby se účastníci mohli co nejlépe připravit na práci v oddílech a klubech, aby se naučili nové dovednosti a aby si na vlastní kůži vyzkoušeli, co se dá na schůzkách a akcích podnikat.
I letos byla Rádcovská rozdělena na dva kurzy: 1 a 2. Kurz 1 byl určen pro mladší účastníky, kteří nutně ještě nemuseli být rozhodnutí, jestli chtějí skutečně být vedoucími a rádci. Kurz 2 byl zaměřen pro už rozhodnuté a starší vedoucí. Oproti Jedničkám měly Dvojky na programu přednášky z práva, o dětské psychologii a celkově šly trochu více do hloubky než Jedničky.
Co si odnesli účastníci
Rozhodla jsem se jít pracovat s dětmi hned od září, před radcovskou školou jsem byla dost nejistá jestli si nedám roční odstup.
Rozhodla jsem se následovat Ježíše ve svém každodenním životě a být s nim v každém svém rozhodnutí, rozhodla jsem se pokračovat v ranním ztišení i doma. Definitivně jsem se rozhodla, že chci vést dorost a vést dorosťáky k Bohu a snažit se jim být příkladem a kamarádkou.
Nejdůležitější pro mě byla práce s duchovním programem a kolektiv co jsme tady měli.
Rozhodl jsem se dělat vedoucího v dorostu a učit se dělat hudbu.
Nejdůležitější pro mě bylo, že jsem viděl, že jsou v podobné situaci i ostatní a že bych to mohl zvládnout.
Nejhodnotnější pro mě byl, nový pohled na ducháče, sdílení praktických rad a velmi podrobné návody a postupy např. na hry, programy, akce. Velký prostor pro přemýšlení o sobě a Bohu a následně možnost sdílení těchto myšlenek.